tag:blogger.com,1999:blog-3462020068151566096.post1369752086152576332..comments2023-06-12T19:41:09.653+02:00Comments on Networkers.se: Varför stoppar TU huvudet i sanden?Fredrik Nygrenhttp://www.blogger.com/profile/10193097062405898600noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3462020068151566096.post-68027662463758618812007-11-08T11:07:00.000+01:002007-11-08T11:07:00.000+01:00Det är intressant det du skriver i sista stycket, ...Det är intressant det du skriver i sista stycket, om att du har mer tid på lördagarna för den tryckta tidningen.<BR/><BR/>I Sverige har vi idag 16 dagstidningar med 7-dagars-utgivning, och hela 150 tidningar med färre dagars utgivning.<BR/><BR/>Det borde innebära att väldigt många tidningsläsare inte har något att läsa på söndagarna - den dag man har som mest tid att läsa! Hur svårt kan det vara att gå från 6 dagar till 7, höja prenpriset en aning för att kompensera ökade bud- och tryckkostnader (det redaktionella arbetet betalas ju ändå av den ökade annonsintäkten) OCH starta helgprenumerationer. De som inte har tid på vardagsmorgnarna kan lockas att få fre-sön prenumerationer för halva priset. En win-win situation hävdar jag, men så resonerar tydligen inte de 71 morgontidningar som har 6-dagars-utgivning.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3462020068151566096.post-12395281930716534732007-11-07T15:44:00.000+01:002007-11-07T15:44:00.000+01:00Nej Tidningsutgivarna stoppar inga huvuden i sande...Nej Tidningsutgivarna stoppar inga huvuden i sanden. Som branschorganisation tillhandahåller vi olika typer av undersökningar om medieanvändning i Sverige och världen. Den undersökning som vi redovisade till denna vecka är en av många studer som gjorts. Tidningsutgivarna har inget uppdrag eller avsikt att marknadsföra en publiceringsform före någon annan. Den utveckling du beskriver är också en sanning. Men det finns inte bara en sådan. <BR/>I åldersgruppen 15-29 läser i genomsnitt 72 procent en dagstidning under vardagar. <BR/>Nästa vecka redovisar vi kanske en annan undersökning. Med helt andra resultat. Mer om ungas medievanor finns på www.tu.se/ungavuxnaAnonymousnoreply@blogger.com