torsdag 14 juni 2007

Webben viktigast för köpbeslutet

Det här är goda nyheter för landets webbsäljare.
En undersökning från Doubleclick visar att webben är den viktigaste kanalen för att få konsumenten att handla. 20 procent av tusen tillfrågade konsumenter i Storbritannien, Frankrike och Tyskland menar att webben är det absolut viktigaste mediet för deras köpbeslut. Nästan 70 procent av britterna använder en sökmotor för att information om produkter och tjänster. I Tyskland och Frankrike är andelen något lägre. I tidningsvärlden säljer vi mestadels banners, men i undersökningen säger konsumenterna att de helst klickar sig till produkter via mejl, berättar UK Association of Online Publishers.

1 kommentar:

Magnus H sa...

Aha, det är de här människorna som håller spamindustrin flytande alltså? För vilka andra klickar på produktinfolänkar i mail? Kan inte minnas att jag någonsin klickat mig till ett köp via ett mail, om det inte kom från någon jag kände. Spam o nyhetsbrev funkar inte på mig.