måndag 4 juni 2007

Dagens Hermes: "Vi är inte ett SEO-företag"


Sökmotoroptimeringsföretag står i allmänhet inte högt i kurs bland seriösa webbplatsägare. Tveksamma och i bland rent av förbjudna optimeringstekniker har givit SEO-branschen en slags bluff- och bågstämpel. Det kritiserade företaget Hermesius Publications AB gör nu allt för att förbättra sitt rykte. På sin webbplats skriver företaget sedan en kort tillbaka att de "INTE är ett företag som jobbar med sökmotoroptimering".
Tillåt mig tvivla. Tillåt mig skratta.
På samma webbsida ligger en stor grön annons/banner i vänsterspalten som berättar att Hermesius har låtit sig granskas av Tidningsstatistik och fått betyget godkänt sökmotoroptimeringsföretag.

2 kommentarer:

Bosse sa...

Jag är den förste att hålla med om att Hermes är ett tveksam metod. Men grundtanken är bra: att gruppera och lyfta fram artiklar ur tidningars arkiv.

Skulle man bara använda Hermes för ord som är relevanta för respektive tidning och bara lyfta fram artiklar som är relevanta för det aktuella ordet vore det en bra metod.

Jonas sa...

Har ytterligare ett exempel på tidning som